Czy salon kosmetyczny, dieta i masaże pomogą w skutecznym odchudzaniu?

Nadwaga polega na odkładaniu się w organizmie tkanki tłuszczowej w stopniu przekraczającym poziom optymalny Jest to zjawisko typowe dla tych populacji, które charakteryzuje łatwy dostęp do pożywienia i styl życia pozbawiony aktywności fizycznej. Ludzkie ciało do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje niewielkiej ilości tłuszczów. Niestety odżywianie w stylu fast food spowodowało, że coraz większy procent osób z krajów rozwiniętych cierpi na nadwagę i otyłość.

Skuteczne odchudzanie tylko w salonach kosmetycznych ze stosowną dietą?

Zwiększenie tempa życia, konsumpcyjny styl funkcjonowania i korzystanie z gotowych produktów spożywczych to główne przyczyny niekontrolowanego przyrostu wagi. Co zrobić, żeby wyjść z błędnego koła złych nawyków żywieniowych? Jak pozbyć się zbędnych kilogramów?

Dieta odchudzająca – jak powinna być?

odchudzanieDuża dostępność informacji sprzyja w dzisiejszych czasach prowadzeniu poszukiwań na własną rękę. Materiały zamieszczane w internecie, na łamach kolorowej prasy i w poradnikach książkowych obfitują w gotowe recepty na wypracowanie szczupłej sylwetki. Skuteczne odchudzanie powinno być wynikiem połączenia zdrowej diety i systematycznych ćwiczeń fizycznych. Pełna świadomość potrzeb naszego organizmu to klucz do wprowadzenia racjonalnych metod odżywiania. Wiadomo już, że przyjmowanie zbyt małej ilości kalorii to najlepsza droga do tak zwanego efektu jo-jo. Jeżeli spożywamy niskokaloryczne posiłki, prowadząc jednocześnie aktywny tryb życia, spowalniamy nasz metabolizm i przyzwyczajamy ciało do gromadzenia zapasów. W odpowiedzi na niedożywienie, organizm magazynuje tkankę tłuszczową, żeby móc skorzystać z jej zasobów energetycznych w razie niedoboru potrzebnych substancji.
odchudzanieParadoksalnie więc, dieta odchudzająca nie powinna nadmiernie ograniczać kaloryczności spożywanych posiłków. W przeciwnym razie, po zakończeniu kuracji, codzienne nawyki żywieniowe spowodują natychmiastowy wzrost wagi, niwecząc tym samym całe tygodnie wyrzeczeń. Systematycznie ćwicząc powinniśmy również pamiętać o tym, żeby przed rozpoczęciem treningu zjeść lekki posiłek bogaty w węglowodany. Zapewni to naszemu organizmowi zapas substancji odżywczych, które umożliwią efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia wykonywane z pustym żołądkiem powodują spalanie mięśni – nie tłuszczu. Tym samym zbędne kilogramy pozostają z nami na dłużej, a nasza kondycja fizyczna i ogólne samopoczucie stale się pogarszają. Sprawdzone diety stosowane przy okazji wzmożonej aktywności fizycznej przewidują zwiększenie dziennej wartości odżywczej nawet do 2500 kalorii.

Masaże w salonie kosmetycznym

masażMasaże w salonach kosmetycznych przez profesjonalnych masażystów lub też specjalistyczne urządzenia masujące też mają wpływ na odchudzanie. Dobrze jest kiedy salon kosmetyczny prowadzi całą naszą kurację odchudzającą. Kontroluje ilość kalorii i składniki posiłków, aby były one wystarczające i pełne. Kontroluje również szybkość chudnięcia, a odchylenia analizuje cały czas dostosowując kurację. Niektórym ludziom wydaje się że wystarczy mniej jeść, to nie jest do końca prawda, inni znowu uważają że to wina ich metabolizmy, a prawda zawsze jest gdzieś po środku.
Tycie powodują również:

  • niektóre leki mogą mieć taki skutek uboczny,
  • niezdrowe odżywania,
  • praca siedząca,
  • złe pory żywienia,
  • brak czasu na aktywność fizycznej.

Oczywiście nie jest tak źle, ale warto zdać o siebie, bo zdrowie mamy jedno, a i każdy wyglądać woli szczupło i wysportowanie.

Kuracja odchudzająca i jej zasady

salon kosmetycznyZazwyczaj zasady towarzyszące kuracji odchudzającej są zbieżne z ogólnymi regułami zdrowego trybu życia. Zbilansowana dieta wiąże się ze spożywaniem niedużych posiłków w regularnych odstępach czasu. Ważną zasadą jest codzienne jedzenie śniadania. Przez nieustanny pośpiech i niedobór snu często rezygnujemy z tego pierwszego i najważniejszego posiłku dnia. Śniadanie to energetyczny start dla naszego ciała. Organizm pozbawiony możliwości regenerowania zasobów substancji odżywczych nie jest gotowy do aktywnego realizowania powierzonych zadań. Większość osób zagłusza uczucie zmęczenia poranną kawą, która wzmagając wytwarzanie się soków trawiennych może powodować nieprawidłową pracę żołądka i zgagę. Należy również unikać zaspokajania głodu słodkimi przekąskami. Słodycze bardzo szybko podnoszą poziom glukozy we krwi, który równie szybko spada. Powoduje to senność, rozdrażnienie, a także zwiększa uczucie głodu.


 

Źródła:


 

Ćwiczenia i systematyka

ćwiczeniaWalka z nadwagą to nie tylko racjonalne odżywianie, ale także odpowiednio dobrane zestawy ćwiczeń. Wysiłek należy rozplanować w taki sposób, żeby jak najwięcej czasu poświęcić tym partiom ciała wymagającym szczególnej uwagi. W zależności od indywidualnych predyspozycji, tkanka tłuszczowa odkłada się najczęściej w okolicach talii oraz na biodrach i udach. Popularnym rozwiązaniem, które sprzyja eliminowaniu zbędnych kilogramów jest program ćwiczeń określany jako FAT BURNING. Istotą tego treningu jest umiarkowana intensywność. Program polega na systematycznym wykonywaniu prostych, niezbyt męczących sekwencji ćwiczeń, które umożliwiają utrzymywanie stałego poziomu tętna. Długotrwały wysiłek o umiarkowanym natężeniu to skuteczna metoda redukowania wagi, odpowiednia dla osób w każdym wieku.

Close Menu